اردلان، محمدرضا؛ قنبری، سیروس؛ نصیری ولیک بنی، فخرالسادات؛ بهشتیراد، رقیه (1392). نقش رهبری خدمتگزار در ارتقای اعتماد سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 3(4)، 143-167.
الدفت؛ ریچارد (1398). مبانی تئوری و طراحی سازمان (ترجمه هلی پارساییان و سید محمد اعرابی). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
اوجاقی، علی (1398). بررسی نقش میانجی گروههای تسهیم تجربه بر رابطه ساختار سازمانی ارگانیک و مدیریت دانش در سازمانهای نظامی. مدیریت نظامی، 19(3)، 61-94.
بدری آذرین، یعقوب؛ خدادادی، محمدرسول؛ اعلمی کشکی، معصومه (1393). بررسی مؤلفههای هوش سازمانی در ادارات ورزش و جوانان شمال غرب ایران. مطالعات کاربردی تندرستی در فیزیولوژی ورزش، 1(7)، 33-39.
حاجیلو، وحید؛ معمارزاده طهران، غلامرضا؛ مقیمی، رضایی (1399). مدل توسعه سرمایه انسانی در وزارت نفت ایران. فصلنامه مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی، 11(43)، 3-24.
حسینی، سید یعقوب؛ یدالهی، شهربانو (1394). تبیین و ارزیابی هوش درونسازمانی. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، 23، 179-201.
حقانی، محمود؛ شیبانی، حسن؛ کرباسیان، سعید (1397). سنجش سرمایههای فکری بهمنظور توسعه منابع انسانی در شرکتهای خودروسازی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(34)، 151-164.
خورشیدی، صدیقه؛ پاشازاده، عاطفه (1391). تأثیر هوش سازمانی بر قابلیتهای عاطفی و یادگیری سازمانی. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 21(69)، 25-58.
رادان، احمدرضا (1396). سنجش میزان برخورداری فرماندهان و مدیران ناجا از شاخصهای مدیریت هوشمند. مجله نظارت و بازرسی، 39، 101-118.
زارعی خلیلی، مجتبی؛ چوپانی، حید؛ حیات، علی اصغر (1389). هوش سازمانی؛ ضرورت، زیرساختها و پیامدها. اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسبوکار، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران.
زارعی متین، حسن (1399). مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته. تهران: نشر آگه، چاپ دهم.
سرلک، احمد (1391). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال در بخش صنعت استان مرکزی. اقتصاد کاربردی، 3(8)، 79-109.
طبرسا، غلامعلی؛ رضائیان، علی؛ نظرپوری، امیرهوشنگ (1391). طراحی و تبیین مدل هوشمندی رقابتی مبتنی بر هوشمندی سازمانی در سازمانهای دانشبنیان. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 4(7)، 37-58.
قاسمی، یارمحمد (1387). ارزیابی نحوه مدیریت توسعه در ایران. پژوهشنامه علوم اجتماعی، 33، 163-185.
لبافی، معصومه؛ دارابی، رؤیا (1397). تأثیر اجرای سرمایه فکری و ضریب ارزش افزوده فکری در عملکرد مالی بانکها. فصلنامه پژوهشهای پولی- بانکی، 11(38)، 599-624.
مجدی، علی اکبر؛ تیموری، محمود؛ میرمحمدتبار، سید احمد (1397). تحلیل و واکاوی عوامل مؤثر بر یادگیری سازمانی؛ فراتحلیلی از تحقیقات موجود. فصلنامه علوم اجتماعی، 15(1)، 21-50.
یعقوبی، نورمحمد (1385). دولت الکترونیک؛ الگوی انتقالی. فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 13(50)، 97-117.
یعقوبی، نورمحمد؛ الوانی، سید مهدی (1382). مدیریت دولتی و دولت الکترونیک. فرهنگ مدیریت، 1(3)، 5-17.
Argyris, C. (1977). Double loop learning in Organizations. Harvard Business Review.
Bostrom, N. (2014). Super Intelligence: Paths, Dangers and Strategies, Oxford University Press, 1nd Edition.
Burke, S., & Collins, K. M. (2001). Gender Differences in Leadership Styles and Management Skills. Women in Management Review, 16(5), 244-257.
Castellanos, M., de Medeiros, A., Mendling, J., Weber, B., & Weijters, A. (2009). Business Process Intelligence. IGI Global.
Cavalcanti, E. P. (2005). The Relationship between Business Intelligence and Business Success. Journal of Competitive Intelligence and Management, 3(1), 6-15.
Chhabra, A. (2011). HR Business Ratios – Review and Categorization. Saarland University, Germany.
Chou, D. C., Tripuramallu, H. B., & Chou, A. Y. (2005). BI and ERP integration. Information Management and Computer Security, 13(5), 340-349.
El Haiba, M., Elbassiti, L., Ajhoun, R. (2017). Smart Organization: Improving Innovation Performance through Recommendation. Conference of Vision 2020: Sustainable Economic development, Innovation Management, and Globa Growth, Mohammed V University in Rabat, Morocco: 4557-4567.
Fleisher, C., & Bensoussan, B. (2007). Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods. Upper Saddle River, New Jersey: Financial Times Press.
George, H.S, & Jonathan, D. P. (1999). Learning and Knowledge Management in the Intelligent Organization. Participation and Empowerment: An International Journal, 7(5), 131-144.
Kalkan, V. D. (2005). Organizational Intelligence: Antecedents and Consequences, Journal of Business and Economics research, 3(10), 43-54.
Matheson, D., & Matheson, J. (2001). Smart Organizations Perform Better. 0895-6308/01/$5.00 © 2001 Industrial Research Institute, Inc.
Nasabi, N. & Safarpour, A. R. (2009). Key Factors in Achieving to an Intelligent Organization in the View of Employee in Shiraz University of Medical Science in 2008. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 3(4), 3492-3499.
Pirttimäki, V. (2004). The Roles of Internal and External Information in Business Intelligence. Frontiers of E-business Research, 385-396.
Puente, V. E., & Torrella, J. R. (2003). Social Capital as Managerial Phenomenon. Tampere University of Technology.
Robbins, S. P., & Coulter, M. (2009). Management. Upper Saddle River, N.J: Pearsin Prentice Hall, 10nd Edition.
Roos, J., Roos, G., Dragonetti, N. C., & Edvinsson, L. (1997). Intellectual Capital: Navigating the New Business Landscape, Macmillan Press, London.
Sabrina, B., Laïd, B., & Jean-Luc, M. (2012). Towards an Information Intelligence and knowledge Management Process in the Context of Information Technologies. Journal of Organizational Knowledge Management, 1-9.
Staskeviciute, I., Neverauskas, B. (2008). The Intelligent University’s Conceptual Model. Journal of Engineering Economics, 4(59), 53-58.