احمدی رضایی، حسین؛ اجتهادی، مصطفی؛ قورچیان، نادرقلی؛ محمدداودی، امیرحسین (1396). ارزیابی وضعیت حاکمیت خوب دانشگاهی با استقلال سازمانی و قابلیت پاسخگویی. مطالعات مدیریت راهبردی، 29، 179-202.
پورحسن، ریحانه؛ سالارزهی، حبیبالله؛ روشن، علیقلی؛ یعقوبی، نورمحمد؛ دهقانی، مسعود (1399). ارائه الگویی چهار لایه برای امکانسنجی و استقرار اثربخش حکمرانی خوب در آموزش عالی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 14(50)، 143-162.
رجایی، امیر (1396). بررسی وضعیت حکمرانی در بخش آموزش از منظر نظام ارتباطی آن در کشورهای جهان. فصلنامه علمی – ترویجی سیاست نامه علم و فناوری، 7(4)، 25-34.
روشن، احمدرضا؛ متوسلی، محمود (1397). الگوی ذینفعمداری مبتنی بر حکمرانی خوب برای ارتقای کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. فصلنامه پژوهش در نظام آموزشی، 41(12)، 81-100.
رونقی، محمدحسین؛ محمودی، جعفر؛ ابوالقاسمی، امیر (1394). اندازهگیری بلوغ حاکمیّت دانشگاهی. اندیشه مدیریت راهبردی، 9(2)، 135-156.
رهنورد، فرحالله؛ عباسپور، باقر (1386). حاکمیت خوب و امکان پیادهسازی آن در ایران. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 18(55)، 25-38.
سجادی، سیده اعظم؛ فتحی مقدم، عبدالله؛ آزرمی، سمیه (1396). مروری بر نظارت آموزشی اثربخش. نشریه مطالعات آموزشی، 5(1)، 41-47.
سلیمی، جلیل؛ مکنون، رضا (1397). فراتحلیل کیفی پژوهشهای علمی ناظر بر مسئله حکمرانی در ایران. فصلنامه مدیریت دولتی، 1(10)، 1-30.
شفایی یامچلو، طاهره؛ آبیلی، خدایار؛ قراملکی، احدفرامرز (1398). مطالعه شناخت وضعیت موجود مسئولیت اجتماعی دانشگاه مبتنی بر الگوی والایس بر اساس دیدگاه اعضای هیأت علمی، مطالعه موردی: دانشگاه تهران. فصلنامه علمی پژوهشی آموزش عالی ایران، 8(4)، 81-100.
صفریان، روحالله؛ امامجمعهزاده، سیدجواد (1396). الگوی حکمرانی خوب؛ سرمایه اجتماعی و توسعه همهجانبه. فصلنامه دولتپژوهی، 3(21)، 145-181.
عیوضی، محمدرحیم؛ مرزبان، نازنین؛ صالحی، معصومه (1396). از بررسی حکمرانی خوب تا الگوی حکمرانی پایدار. فصلنامه راهبرد، 26(85)، 55-85.
فاطمینیا، سیاوش (1387). فرهنگ شهروندی محصول و محمل حاکمیت خوب، سازمان کارا و شهروند فعال. فصلنامه رفاه اجتماعی، 26(7)، 35-59.
Abdel, A. A. (2016). Universities’ Leadership Style in the Light of Governance Principles. International Review of Management and Business Research, 5(3), 1-15.
Åse, G., Peter, M. & Harry, D. (2017). Change in university governance structures in continental Europe. Higher Education quarterly, 71(3), 274-289.
Avram, E., & Avasilcai, S. (2014). Business Performance Measurement in Relation to Corporate Social Responsibility: A Conceptual Model Development. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 109, 1142-1146.
Bebchuk L., Cohen A. & Wang C. (2013). Learning and the Disappearing Association between Governance and Returns. Journal of Financial Economics, 108(2), 323-348.
Bevir, M. (2013). Governance, A very short introduction. Oxford, UK: Oxford University Press, 33-36.
Chan, S. J., & Yang, C. Y. (2018). Governance styles in Taiwanese universities, Features and effects. International Journal of Educational Development, 63, 29-35.
CUC (Committee of University Chairs). (2009). Guide for Members of Higher Education Governing Bodies in the UK. Bristol: CUC Publication.
David, A. M. (2016). Assessing the research efficiency of higher education institutions in Chile: A data envelopment analysis approach. International Journal of Educational Management, 30(6), 809-825.
Dennison, J. D. (2006). From a Community College to University: A Personal Commentary on the Evolution of an Institution. Canadian Journal of Higher Education, 36(2), 107-124.
Dietmar, B. (2013). Changing Governance Models in Higher Education, the Case of the New Managerialism. Swiss Political Science Review, 5(3), 1-24.
Feng, Y. (2003). Democracy, Governance and Economic performance; Theory and Evidence. Camdridge: MA, MIT press. 84-99.
Giebels, D., Van Buuren, A. & Edelenbos, J. (2012). Ecosystem-Based Management in the Wadden Sea: Principles for the Governance of Knowledge. Journal of Sea Research, 82, 176-187.
Graham. J, & Plumptre. T. (2013). Governance and Good Governance: International and Aboriginal Perspectives, 3-15.
IGOPP (Institute for Governance of Private and Public organizations). (2007). Report of the Working Group on University Governance, Montreal.
IUQB (Irish Universities Quality Board). (2007). A Framework for Quality in Irish Higher Universities: Concerted Action for Institutional Improvement, Dublin.
Kosack, S., Fung, A. (2014). Does transparency improve governance? Annual. Review of Political Science, 17(1), 65-87.
Miles, P. C., Michael, P., Grant, M. & Danuse, B. (2018). Higher education: exploring productivity over time. Journal of Applied Research in Higher Education. 10(4), 534-546.
Moraru, L. (2012). The Romanian Modern University in the Frame of the Academic Profession and Governance. Social and Behavioral Sciences, 69, 79-88.
Shattock, M. (2006). Good Governance in Higher Education. Open University Press، New York: McGraw-Hill Education. 140-153.
Yacoub, N. (2016). Universities’ Leadership Style in the Light of Governance Principles. International Review of Management and Business Research, 5(3), 1092-1114.
Yáñez, S., Uruburu, Á., Moreno, A. & Lumbreras, J. (2019). The sustainability report as an essential tool for the holistic and strategic vision of higher education institutions. Journal of Cleaner Production, 207, 57-66.
Yonezawa, A. (2014). The Academic Profession and University Governance Participation in Japan: Focusing on the Role of Kyoju-kai. Educational Studies in Japan, 8, 19-31.
Yousaf, M., Freeha, I. & Abida, E. (2016). Exploring the impact of good governance on citizens' trust in Pakistan. Government Information Quarterly, 33(1), 200-209.