منابع
- پورمند، حسنعلی و فلاح، حسن. (1392). پدیدارشناسی مکان (بازخوانی هویت مکانی بافت تاریخ). اطلاع رسانی و کتابداری. کتاب ماه هنر. شماره 181، 16-.21.
- ساسانی، لیدا؛ ناجی، سید علی و عابدی، حیدر علی. (1392). توسل، نیازی تجربه شده در بیماران مبتلا به ایدز (یک مطالعه پدیدار شناسی). طب و تزکیه. 22(1)، 33-40.
- جعفری، اسماعیل؛ همایونی بخشایش، نسرین و علم الهدی، جمیله. (1400). تجربه زیسته دانشجویان از عدالت در دورههای آموزش مجازی، فناوری آموزش، 15(2)،222-238.
- خوری، پروانه.(1401). روشهای تدریس کارآمد در آموزش مجازی. اورمزد، 58(2)، 56-67.
- رستمی، رضا و مصطفوی، زینب السادات. (1400). یادگیری الکترونیکی با رویکرد علوم شناختی، اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال، 1(6)، 29-34.
- رنج دوست، شهرام. (1397). مقایسه میزان رضایتمندی از برگزاری آزمونهای الکترونیکی و سنتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طب و تزکیه، 27(1 )، 38-55.
- عباس زاده، محمد، موسوی، سید حکیمه و زردموی، شاپور. (1394)، فهم استفاده از چادر ملی با رویکرد پدیدارشناسی، فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، سال دهم، شماره31.
- عباسی کسانی، حامد؛ شمس مورکانی، غلامرضا؛ سراجی، فرهاد؛ و رضایی زاده، مرتضی(1398). ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی. رشد فناوری، 16(61 )، 23-33.
- علایی، مرضیه؛ جلیلیان، نسرین؛ پورنجف، عبدلحسین؛ اعظمی، عظیم و مهدی زاده، فریبا (1389). بررسی مقایسهای نتایج خودسنجی و ارزشیابی دانشجویان از عملکرد آموزشی اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام 86-1385. دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 18(4)، 50-55.
- قربانپور لفمجانی، امیر. (1400). بررسی تجربه زیسته دانشجویان از آموزش مجازی در دوران همه گیری کووید ۱۹، رویش روان شناسی، (۸) ، ۴۴-۳۳.
- قهرمانی تولابی و حدید، سحر محمدی. (1396). نقش آموزش هیبریدی به عنوان رویکردی نوین در یادگیری. کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی حقوق و علوم اجتماعی.
- گنجی ارجنکی، بی نظیر(1396). بررسی کیفیت آزمونهای الکترونیکی بر میزان رضایت دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی،10(3) ،180-188.
- محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی: ضد روش، جلد اول. تهران: جامعه شناسان.
- معصومی، طیبه؛ شفارودی، نرگس؛ کمالی، محمد؛ حسنی مهربان، افسون و عمرانی پور، رامش (1392). پاسخهای روانی به دنبال سرطان پستان (مطالعه کیفی). دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دوره .20(1)، 33-40.
- واعظی، سیدکمال (1400). آموزش الکترونیک در بحران کووید 19 فرصت به کارگیری فرایند یادگیری مبتنی بر ذهن فلسفی، اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال، 1(19)، 96-99.
Refrence:
- Abel, Jr. A.(2020), The phenomenon of learning at a distance through emergency remote teaching amidst the pandemic crisis, Asian Journal of Distance Education, Vol. 15 No. 1 (2020).
- Afify, M. K. (2020). Effect of interactive video length within e-learning environments on cognitive load, cognitive achievement and retention of learning. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(4), 68-89.
- Akmayeva, G .(2017). Impact of access control and copyright in elearning from user’s perspective in the United Kingdom. Doctoral dissertation, Brunel University London.
- Almajali, D., Al-Okaily, M., Barakat, S., Al-Zegaier, H., & Dahalin, Z. M. (2022). Students’ perceptions of the sustainability of distance learning systems in the post-COVID-19: A qualitative perspective. Sustainability, 14(12), 7353.
- Bdair, I. A. (2021). Nursing students' and faculty members' perspectives about online learning during COVID-19 pandemic: A qualitative study. Teaching and Learning in Nursing, 16(3), 220-226.
- Bustamante, J. C., Segura-Berges, M., Lizalde-Gil, M., & Peñarrubia-Lozano, C. (2022). Qualitative Analyses of e-Learning Implementation and Hybrid Teaching during the COVID-19 Pandemic at Spanish Universities. Sustainability, 14(19), 12003.
- CARIUS, A. C. (2020), Network Education and Blended Learning: Cyber University concept and Higher Education post COVID-19 Pandemic. Research, Society and Development, [S. l.], v. 9, n. 10, p. e8209109340, 2020. DOI: 10.33448/rsd-v9i10.9340.
- Cerimagic, S., & Hasan, M. R. (2019). Online exam vigilantes at Australian universities: Student academic fraudulence and the role of universities to counteract. Universal Journal of Educational Research, 7(4), 929-936.
- Colfer, B. P., Johri, N., & Wagner, S. L. (2021). A case study of MHA faculty and student experiences in adapting learning modality options to hybrid flexible (HyFlex) during the COVID-19 pandemic. Journal of Health Administration Education, 38(1), 441-466.
- Cluskey Jr, G. R., Ehlen, C. R., & Raiborn, M. H. (2011). Thwarting online exam cheating without proctor supervision. Journal of Academic and Business Ethics, 4(1), 1-7.
- Coghlan, S., Miller, T., & Paterson, J. (2021). Good proctor or “big brother”? Ethics of online exam supervision technologies. Philosophy & Technology, 34(1), 1581– 1606.
- Di Gennaro, R. (2020). E-learning as a tool for the recovery and promotion of meta-cognitive and affective aspects in university teaching. Quad. Ric. Didatt, 71-78
- Dianito, A. J., Espinosa, J., Duran, J., & Tus, J. (2021). A glimpse into the lived experiences and challenges faced of PWD students towards online learning in the Philippines amidst COVID-19 pandemic. International Journal Of Advance Research And Innovative Ideas In Education, 7(1), 1206-1230.
- Dung, T.H. (2020). The Advantages and Disadvantages of Virtual Learning. Journal of Research & Method in Education, 10(3),45-48.
- Hamdi, M. S. (2007). MASACAD: A multi-agent approach to information customization for the purpose of academic advising of students. Applied Soft Computing, 7(3), 746-771.
- Hubler, S. (2020). Keeping online testing honest? Or an Orwellian overreach. The New York Times.
- Jaap, A., Dewar, A., Duncan, C., Fairhurst, K., Hope, D., & Kluth, D. (2021). Effect of remote online exam delivery on student experience and performance in applied knowledge tests. BMC Medical Education, 21(1), 1-7.
- Nuñez, J. (2021). Lived experience of overcoming the feeling of isolation in distance learning in the Philippines: A phenomenological inquiry. Pakistan Journal of Distance And Online Learning, 7(2), 55-68.
- Kearns, L. R.(2012); Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.
- Kunaviktikul, W., Ang, E., Baridwan, N. S., Bernal, A. B., Dones, L. B. P., Flores, J. L., ... & Shorey, S. (2022). Nursing students' and faculty members' experiences of online education during COVID-19 across Southeast Asia: A Photovoice study. Nurse education today, 111, 105307.
- Lee, K. Fanguy, M. Bligh, B & Sophie Lu, X. (2022) Adoption of online teaching during the COVID-19 Pandemic: a systematic analysis of changes in university teaching activity, Educational Review, 74(3), 460-483.
- Lee, K., & Fanguy, M. (2022). Online exam proctoring technologies: Educational innovation or deterioration? British Journal of Educational Technology, 53(1), 475– 490.
- Lopez, K. A. & Willis, D. G. (2004). Descriptive versus interpretive phenomenology: Their contribution to nursing knowledge. Quality Health Research, 14(5), 726-735.
- Meyer, K. A. (2002). Quality in Distance Education: Focus on On-Line Learning. ASHE-ERIC Higher Education Report. Jossey-Bass Higher and Adult Education Series. Jossey-Bass, 989 Market Street, San Francisco, CA 94103-1741.
- Jun, M., Lee, S., & Shim, T. (2021). First-year college student life experiences during COVID-19 in South Korea. International journal of environmental research and public health, 18(18), 9895.
- Islam, M. A., Nur, S., & Talukder, Md. S. (2021). E-learning in the time of COVID-19: Lived experiences of three university teachers from two countries. E-Learning and Digital Media, 18(6), 557–580.
- Oncu, S., & Cakir, H. (2011). Research in online learning environments: Priorities and methodologies. Computers & Education, 57(1), 1098-1108.
- Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guàrdia, L., & Koole, M. (2020). Online university teaching during and after the Covid- 19 crisis: Refocusing teacher presence and learning activity. Postdigital Science and Education, 2(3), 923– 945.
- Shi, Y., Mi, Y., Li, J., & Liu, W. (2019). Concurrent concept-cognitive learning model for classification. Information Sciences, 496, 65-81.
- Wani, T. A., Nabi, S., & Shah, H. (2022). Lived experience of virtual learning spaces amid COVID-19 Outbreak: A case of Public Secondary Schools in Kashmir. Journal of Positive School Psychology, 6(3), 7804-7815.
- Wang, R., Lowe, R., Newton, S., & Kocaturk, T. (2020). Task complexity and learning styles in situated virtual learning environments for construction higher education. Automation in Construction, 113,103148.
- Xiong, Y., & Suen, H.K.(2018). ssessment approaches in massive open online courses: Possibilities, challenges and future directions. Int Rev Educ, 64(1), 241-263.
- Young, J. R. (2013). Online classes see cheating go high tech. The Education Digest, 78(1), 4– 8.
- UNESCO, press release, March 24, 2020, 1.37 Billion Students Now Home as COVID-19 School Closures Expand.