منابع
- بارانی، صمد؛ فقیهی، ابوالحسن و نجف بیگی، رضا. (1396). آسیبشناسی فرهنگ سازمانی در بخش دولتی ایران. علوم مدیریت ایران، 12(46)، 1-19.
- باقر زاده همایی، فریبرز؛ ضرغامی فرد، مژگان و عباس نژاد، طیبه. (1399). بررسی تأثیر رهبری خدمتگزار و رهبری اصیل بر انگیزه خدمت عمومی کارکنان دولتی با نقش تعدیلگر ساختار سازمانی. مطالعات مدیریت دولتی ایران، 3(3), 27-58.
- جابرانصاری، محمدرضا؛ نجف بیگی، رضا و الوانی، سیدمهدی. (1395). عوامل زمینهای موثر بر اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی. الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، 4(8)، 111-124.
- جمشیدی، نسرین؛ احمدی، مسعود و فرهادی محلی، علی. (1400). ارائه مدل ارتقاء بهرهوری خدمات در سازمانهای عمومی با رویکرد مدلسازی ساختاری_تفسیری. خطمشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 12(42)، 145-161.
- خانباشی، محمد؛ زاهدی، شمس السادات و الوانی، سیدمهدی. (1390). پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی. نظم و امنیت انتظامی، 4(2)، 29-54.
- دانایی فرد، حسن. (1389). ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی: تبیین نقش متغیر مداخلهگر رضایتمندی شهروندان. دانشگاه شاهد، 17(41)، 263-292.
- دهاز، رضا و افکانه، محمد. (1401). بررسی تأثیر مؤلفههای مؤثر بر ادراک مردم در فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان بخش دولتی (استان بوشهر). مطالعات مدیریت دولتی ایران، 5(3)،83-106.
- زاهدی، شمس السادات و خانباشی، محمد. (1391). چارچوبی نظام مند برای تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر اعتماد سیاسی در ایران. مطالعات مدیریت( بهبود و تحول) ، 22(68)، 33-65.
- شیخ موحد، مهدی و آزادی، محمدجواد. (1401). تقویت اعتماد عمومی به مثابه ابزار ارتقای سلامت نظام اداری ایران. پژوهش های نوین حقوق اداری، 4(11)، 219-242.
- شیخی، حسن و سلطان پناه، هیرش. (1400). سنجش میزان رضایت اربابرجوع به روش تصمیمگیری چندمعیاره کریتیک. حکمرانی و توسعه، 2(1)، 115-127.
- غفاری، مسعود و ترجمان، فریبا. (1394). بوروکراسی دولتی و خروج برخی نیروهای متخصص از ایران: درآمدی مقایسه ای. دولت پژوهی، 1(2)، 167-198.
- فرجزاده، ثریا؛ ابراهیم پور، حبیب و عسگر نژاد نوری، باقر. (1400). تأثیر ایدئولوژی سیاسی بر کارآمدی دولت با نقش واسطهای کیفیت بوروکراسی. حکمرانی و توسعه، 2(1)، 23-40.
- فقیهی، ابوالحسن؛ واعظی، رضا و آغاز، عسل. (1389). تاملی بر تعامل بوروکراسی و فرهنگ در ایران. علوم مدیریت ایران، 5(19)، 1-31.
- قلیپور، رحمتاله. (1384). تحلیل رابطه الگوی حکمرانی خوب و فساد اداری. مدیریت فرهنگ سازمانی، 3(10)، 103-127.
- کمالی، یحیی. (1389). سلامت اداری در ایران؛ آسیبها و راهکارها. سازمان بازرسی، 3(27).
- محمدی فر، یوسف؛ احمدی، محمد و هاشمی، سید دادوش. (1389). اعتماد به سازمانهای دولتی و سطح رضایتمندی شهروندان: مطالعه موردی دستگاههای اجرایی استان کرمانشاه. تحقیقات فرهنگی، 3(3)، 103-127.
- محمدی، جمال و زنگنه، مهدی. (1392). سنجش عوامل مؤثر بر میزان اعتماد شهروندان به شهرداری؛ موردمطالعه شهروندان شهر نیشابور. جغرافیا و برنامهریزی شهری، 24(1)، 155-170.
- مرتضوی، مهدی و مالکی، محمدرضا. (1391). مفهومسازی عوامل برونزا در تحول بخش دولتی (مطالعه موردی: ایران). فرایند مدیریت و توسعه، 25(2).
- مولایی قرا، مهدی؛ رازنهان، فیروز؛ زاهدی، سیدمحمد و معیدفر، سعید. (1399). سنجش فرهنگ اداری ایران: با رویکردی نهادی. فرآیند مدیریت و توسعه، 33(1 (پیاپی 111) )، 81-103.
- مولوی، زینب؛ طهماسبی، رضا؛ دانایی فرد، حسن و حمیدی زاده، علی. (1396). بوروکراسی هراسی: نگاه دوگانه شهروندان به خدمات عمومی. دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، 9(2)، 213-234.
- میدری، احمد و خیرخواهان، جعفر. (1383). حکمرانی خوب: بنیان توسعه. تهران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر بررسی های اقتصادی.
- واعظی، رضا و سهرابی، شهلا. (1397). تعالی خدمات عمومی و شبه پارادایمهای مدیریت دولتی. حکمرانی و توسعه، 1(1)، 45-66.
- یوسفی امیری، مظاهر؛ خائف الهی، احمدعلی؛ فانی، علی اصغر و مرتضوی، مهدی. (1400). بررسی و تحلیل ارزشهای خدمات عمومی در سازمانهای دولتی. مدیریت دولتی، 13(1)، 103-125.
- یوسفی امیری، مظاهر؛ خائف الهی، احمدعلی؛ مرتضوی، مهدی و فانی، علی اصغر. (1401). طراحی و واکاوی مدل فرهنگ خدمت عمومی در سازمان های دولتی. مدیریت دولتی، 14(3)، 346-370.
References
- Abraham, R. (2000). Organizational cynicism: Bases and consequences. Genetic, Social, and General Psychology Monographs, 126(3), 269-292.
- Alharbi, M. A; & Alyahya, M. S. (2013). Impact of organizational culture on employee performance. International Review of Management and Business Research, 2(1), 168-175.
- Almond, G. A; & Verba, S. (1966). The Civic Culture: Political Attitudes and Democracy in Five Nations. Princeton, NJ: Princeton University Press.
- Asatiani, A; Hämäläinen, J; Penttinen, E; & Rossi, M. (2021). "Constructing continuity across the organisational culture boundary in a highly virtual work environment". Information systems journal, 31(1), 62-93.
- Berman, E. M. (1997). Dealing with cynical citizens. Public Administration Review, 57(2), 105-112.
- Bouckaert, G. (2007). Cultural Aspects of Public Management Reform. Research in Public Policy Analysis and Management, Volume 16, 29–64.
- Brown, T. (2007). Coercion versus Choice: Citizen Evaluations of Public Service Quality across Methods of Consumption. Public Administration Review, 67(3), 559-572.
- Chiaburu, D. S; Peng, A. C; Oh, I. S; Banks, G. C; & Lomeli, L. C. (2013). Antecedents and consequences of employee organizational cynicism: A meta-analysis. Journal of Vocational Behavior, 83(2), 181-197.
- Christensen, T; & Lægreid, P. (2005). Trust in government: The relative importance of service satisfaction, political factors, and demography. Public performance & management review, 28(4), 487-511.
- Del Pino, E. (2005). Attitudes, performance, and institutions: Spanish citizens and public administration. Public Performance & Management Review. 28(4), 512-531.
- Del Pino, E; Calzada, I; & Díaz-Pulido, J. M. (2016). Conceptualizing and Explaining Bureauphobia: Contours, Scope, and Determinants. Public Administration Review, 76(5), 725–736.
- Denison, D. R; & Neale, W. S. (2000). Denison Organizational Culture Survey: Facilitator Guide. Published by Denison Consulting, LLC. Ann Arbor, MI: Aviat.–2000.
- Fietz, B; & Günther, E. (2021). Changing organizational culture to establish sustainability. Controlling & Management Review, 65, 32-40.
- Hamid, Z. A. (2007). Managing Knowledge through Employee Fit for Trust in Government. United Nations Department of Economic and Social Affairs, New York.
- Ivanova, M; & Kokina, I. (2016). The analysis of organizational culture values in public sectors in Latvia. Review of Innovation and Competitiveness, 2(4), 19-36.
- Johnson, P. (1993). Frames of Deceit: A Study of the Loss and Recovery of Public and Private Trust. New York: Cambridge University Press.
- Kim, S. (2010). Public trust in government in Japan and South Korea: Does the rise of critical citizens matter?. Public Administration Review, 70(5), 801-810.
- Lam, L; Nguyen, P; Le, N; & Tran, K. (2021). The relation among organizational culture, knowledge management, and innovation capability: Its implication for open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 66.
- Mahmud, R. (2021). What explains citizen trust in public institutions? Quality of government, performance, social capital, or demography. Asia Pacific Journal of Public Administration, 43(2), 106-124.
- Nachmias, D; & Rosenbloom, D. H. (1978). Bureaucratic culture: Citizens and administrators in Israel. London: Croom Helm.
- O'Connell, L. (2005). Program accountability as an emergent property: The role of stakeholders in a program's field. Public administration review, 65(1), 85-93.
- Pavone, T. (2014). Political Culture and Democratic Homeostasis: A Critical Review of Gabriel Almond and Sidney Verba’s the Civic Culture. Princeton University
- Van de Walle, S; & Bouckaert, G. (2003). Public service performance and trust in government: the problem of causality. International Journal of Public Administration, 26(8-9), 891-913.
- Van Ryzin, G. G. (2007). Pieces of a Puzzle: Linking Government Performance, Citizen Satisfaction, and Trust. Public Performance and Management Review, 30(4), 521– 535.
- Yang, K. (2006). Trust and Citizen Involvement Decisions: Trust in Citizens, Trust in Institutions, and Propensity to Trust. Administration & Society, 38(5), 573-595.